وبلاگ

صفحه اصلی >وبلاگ > پورتال جامع نمایشگاهی


پورتال جامع نمایشگاهی

به تاریخ •1399/5/10 پورتال جامع نمایشگاهی

 

 

پورتال جامع نمایشگاهی

 

"پورتال جامع نمایشگاهی" را می توان یک سیستم جامع و فراگیر در راستای اهداف دولت الکترونیک دانست که جایگزین روالهای دستی و نرم افزارهای جزیره‌ای موجود شده،  باعث حذف عملیات موازی در ورود اطلاعات این روالها گشته و تمامی نیازهای مدیران نمایشگاهی، مجریان و مشارکت‌کنندگان را با حداکثر دقت و شفافیت برطرف می‌سازد.

تاریخچه

 

 آنالیز اولیه این سیستم  بر اساس طراحی مفهومی سیستمهای مطرح اروپا و آمریکا و تلفیق آن با قوانین جاری تجاری و نمایشگاهی کشورمان ( پس از نظر سنجی های متعدد با مدیران و مسئولین نمایشگاه بین المللی تهران و کمک شایان آنان ) انجام و سیستم نهائی بصورت کاملا بومی در مدت 3.5 سال طراحی و تولید گردید.

 

مزایا

 

 این سیستم باعث کاهش چشمگیرعملیات دستی و انسانی در حوزه های فنی، اداری و مالی  بوده که معمولا دارای  ضریب خطای بالا می باشند. دقت بالا و توانایی تولید انواع گزارشهای دلخواه در هر لحظه و بصورت آنلاین نیز از مزایای سیستم می باشد که باعث حذف مغایرتهای روندهای فعلی می گردد. همچنین نظارت و تصحیح خطاهای مجریان و مشارکت کنندگان از راه دور به صورت متمرکز نیز از قابلیتهای شاخص این سیستم می باشد.

 

عملکرد

در این سیستم کلیه عملیات مدیریت نمایشگاه داخلی شرکت سهامی نمایشگاهها از ابتدا تا انتها پیاده سازی گردیده که شامل چهار بخش می باشد.

 

الف) بخش مشارکت کنندگان (کاربران):

   ورود اطلاعات اولیه و خوداظهاری ارزی ریالی، درخواست غرفه ، پیش ثبت نام و پرداخت ودیعه، مشاهده غرفه اختصاص داده شده توسط غرفه آرائی و تکمیل وجه آن ، دریافت غرفه ، خرید امکانات جنبی نظیر اینترنت .برق سه فاز و ... دریافت کارتهای پارکینگ و اعضاء و دریافت مجوز خروج به همراه گزارشات مالی پرداخت شده به ازاء هر غرفه بصورت مستند با کد رهگیری جزو دسترسی ها و امکانات بخش مشارکت کنندگان می‌باشد.

 

ب) بخش مجریان نمایشگاهی ( ادمین نمایشگاهی ):

   کنترل درصد ارزی مشارکت کنندگان بر اساس مستندات و تغییر آن در صورت لزوم، ارسال درخواستها به غرفه آرائی بر اساس نیاز اعلامی از سوی مشارکت کنندگان ، تحویل نقشه از غرفه آرائی و آپلود آنها به سیستم به همراه متراژ ،  گزارش و کنترل مبالغ واریزی و صدور فرم تسویه حساب مشارکت کنندگان جهت صدور مجوز خروج از امکانات بخش مجریان می‌باشد.

 

ج) بخش مدیر ارشد و ناظر کل (  ادمین ارشد سیستم ):

   تعیین مبالغ و گرید هر نمایشگاه ، تعیین  سالنهای مربوطه  و تاریخهای هر نمایشگاه ، نظارت و کنترل بر کلیه افراد بصورت داشبورد مدیریتی  و یا بصورت جزء ، تفویض اختیارات مدیریتی در سطوح مختلف ، گزارشهای مدیریتی شامل متراژ، مالی و تسویه حساب مشارکت کنندگان و مجریان هر نمایشگاه بصورت تجمیعی و آنلاین از امکانات بخش ادمین ارشد سیستم می‌باشد.

 

 

سوابق: پس از تولید و بهینه سازی این سیستم با کمک مدیریت نمایشگاه داخلی سیستم در هفتمین نمایشگاه بین المللی آسانسور در سال 97 تست و پس از سربلندی از این تست در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نساجی در سال 98 نیز مورد استفاده موفق قرار گرفت.

صفحه نخست پورتال دارای دکمه هایی است که شما را به قسمت های مختلف سایت هدایت میکند :

در بخش نمایشگاه شما میتوانید گروه های کالایی نمایشگاه خود را دیده و آن ها رو مدیریت کنید .

در بخش غرفه ها شما میتوانید نقشه نمایشگاه خود را بارگذاری کرده همچنین غرفه های خود را مدیریت کرده و درخواست های آن ها را دیده و به آن ها پاسخ دهید .

 بخش مدیریت نمایشگاه به شما اجازه میدهد از اطلاعات دقیقی از سالن ها و غرفه ها میدهد .